zondag 25 oktober 2015

Gezelligheid

Als ik met vrienden iets heb afgesproken, kan ik me er de hele week op verheugen om elkaar weer te zien en lekker bij te kletsen terwijl we iets leuks ondernemen, uit eten gaan of zoals gisteren een sfeervol dinertje thuis. Nadira had Rick, Chris en mij uitgenodigd om bij haar en Albert een hapje te komen eten. Vrijdag kreeg ik een appje van Chris of ik het fijn zou vinden als zij me op zouden halen. Normaal zou ik kunnen fietsen naar Nadira, maar de reis voert een stuk door het bos, en dat is best heel donker, en ik heb dan wat visioenen dat ik vanwege mijn foontje of andere beroofwaardige zaken van mijn fiets wordt getrokken en meer angstaanjagende dingen. Ik zei dus volmondig 'ja' op het aanbod.

Aangekomen bij Nadira en Albert stond de tafel al mooi gedekt en hebben we lekker gekletst onder het genot van een wijntje. Het diner had een herfstthema, en we begonnen met een heerlijke paddenstoelensoep, gevolgd door eend met een honingsaus en een aardappel-groentetaartje, een herfstgroente, maar ik weet niet meer welke. Als dessert werd er chocoladeijs met eigengemaake mangosaus en amandeltjes geserveerd. We hebben gesmuld.

Bij de koffie kwamen er kruidnootjes al dan niet met chocolade omhuld op tafel en dat was meteen een mooie aanleiding om het te hebben over ons plan om op 5 december Sint Nicolaas met elkaar, aangevuld met Harry te vieren. Ideeën werden over en weer voorgesteld, en ik sprak ook voor Harry die ik, vanwege zijn afwezigheid, vertegenwoordigde. Al vrij snel waren we er uit hoe die avond er uit zal gaan zien. Het evenement zal bij Nadira plaatsvinden en ik heb me opgeworpen er een groepspagina voor aan te maken waar ik de notulen van het gisteren besprokene zal noteren en we allemaal dingen kunnen aanvullen als dat nodig is. Wéér iets om naar uit te kijken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten