vrijdag 12 maart 2021

Glee

Ik weet dat ik het image heb van 'hip & happening', maar 'lame & outdated' is accurater. Ik loop nooit zo warm voor de waan van het moment. Kippendrift voor nouveautés is mij vreemd. Gelukkig zijn er zieners en lange termijndenkers, want als iedereen zo was als ik, dan hadden we nu nog aan de oever van de IJssel onze wekelijkse was gedaan, en als het aan mij had gelegen was er nooit zoiets onmisbaars als een stappenteller of een buienradar ontwikkeld en belden we nog met een bakelieten telefoon met draaischijf. Kortom ik ben tevreden met wat ik ken, en vind nieuwerwetsigheden al gauw humbug. En ja, natuurlijk ga ik best mee in de vaart der volkeren, anders zouden deze blogjes, die u zoveel verlichting brengen, met ganzenveer geschreven middels brievenpost tot u komen. 

Ook vele 'hitseries' op tv gaan geruisloos aan mij voorbij. Ik kijk niet zo heel veel tv en zo kan het gebeuren dat hele hypes voor mij grotendeels onbekend blijven. Van talentenshows die volgens mij ooit eens aftrapten met 'Idols' en daarna 538 varianten kregen heb ik nog nooit een minuut gezien. O nee, dat is niet de waarheid, ik keek, en kijk nu weer, naar de 'Op Zoek Naar' auditieshows voor een hoofdrol in een musical. Sinds een paar weken is men op zoek naar een Maria voor een zoveelste productie van 'The Sound Of Music'. Het kijkcijferkanon met een enorme fanbase 'Wie Is De Mol' heb ik geprobeerd, ooit eens een eerste aflevering, maar ik ben er niet intelligent genoeg voor en ik word zenuwachtig van dat geren en gevlieg. Zo heb ik de hitserie 'Glee' ook nooit gezien, door mijn werk destijds op de boeken- entertainmentafdeling wist ik wel wat het was door de dvd's van de serie die ik verkocht. 

Maar nu is er, uiteindelijk ook bij mij, sinds vorig jaar Netflix in huis, om maar weer eens aan te geven dat ik meer volgend dan trendsettend ben, en daar staat de serie 'Glee' op. Ik kijk niet meer dan twee series naast elkaar, ik ben niet verslavingsgevoelig, ook niet met series kijken. Bingewatchen, in de ware betekenis van het woord, ik moet er niet aan denken. Voor mij is bingewatchen iedere avond onder het eten één of hooguit twee afleveringen van de serie van het moment bekijken. Ik had een serie af gekeken ('The Good Place', aanrader) en dacht wat nu? Zo ben ik aan 'Glee' begonnen een paar dagen geleden en ik ben om. Wat een leuke serie.

De verhaallijnen zijn wat dun en zie je van mijlenver aankomen, de personages zijn karikaturaal aangezet, maar wat lekker om te kijken. Het is 'Fame' 2.0. Ik zit er helemaal in, verstand op nul en me laten amuseren. Ik weet dat een aantal van de jonge castleden niet meer onder ons zijn vanwege verschillende tragische gebeurtenissen, één van hen is zelfs overleden toen de serie nog in volle gang was, waardoor de makers na zes seizoenen ook zijn gestopt. 

Ik heb nu zo'n vijf of zes afleveringen gezien dus heb er nog meer dan honderd te gaan. Het kan zomaar zijn dat de hit van het moment op tv waar u ademloos naar kijkt bij mij over een jaar of negen, tien pas in het vizier komt. 


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten