vrijdag 26 maart 2021

Toen was geluk... #83

De keukens van nu, niets is te dol, inbouwapparatuur, een aanrecht van muur tot muur, met maar liefst twee spoelbakken en, godbetert, kranen waar het water al gekookt uitkomt. Ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder bijna een radslag door het huis maakte bij het nieuws dat de jaren vijftig keuken gerenoveerd zou gaan worden naar de destijds geldende maatstaven van eind jaren zeventig, begin jaren tachtig en dat betekende een lang gekoesterde wens van haar, een roestvrijstalen aanrecht!

Hoe weinig wist zij dat anno nu het granieten aanrecht en de wit-zwart geblokte gootsteen waar zij zo genoeg van had weer überhip zijn. Roestvrijstalen aanrechten staan heden ten dage weer te boek als oubollig. Het kan verkeren. Wat kenmerkend was voor de keukens uit de jaren vijftig en zestig was dat er geen kastje zat onder de gootsteen. Links en rechts daarvan wel, maar onder de gootsteen zat...ja, euh, niets. Het was een loze ruimte waar men ik denk emmers of zo plaatste. Ik weet niet zo goed meer wat wij daar hadden staan. Maar wel dat het aan het oog werd onttrokken door een gordijntje. Dat had iedereen, een gordijntje voor het gapende gat onder de gootsteen. Kom daar nog es om in deze tijd. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten