woensdag 31 maart 2021

In Memoriam: Bibian Mentel

'Woorden schieten te kort' is een veel gebruikt platitude zelfs als er best nog woorden te vinden zijn, maar met het overlijden van meervoudig Paralympisch kampioene Bibian Mentel zijn er geen woorden genoeg om uit te kunnen drukken wat voor een ongelooflijk bijzonder mens zij was. Alle superlatieven die in onze gedachten opkomen zijn in haar geval ook zeer zeker waar. Ik hoef u niet te vertellen wie zij was, wat haar lot was en hoe zij de verpersoonlijking was van het positief omgaan met tegenslagen. Vanaf haar zevenentwintigste is Bibian vijftien keer getroffen door kanker.

Begin deze maand werden bij haar uitzaaiingen in haar hersenen geconstateerd, behandeling was niet meer mogelijk. Bibian reageerde op alle reacties die daarop kwamen:

'Wat een liefde heb ik de afgelopen tijd mogen ontvangen. Ontzettend veel dank
voor jullie berichtjes, kaarten en bloemen. Ook vind ik het echt fantastisch om 
te zien hoeveel donaties en steunbetuigingen er zijn binnengekomen bij mijn 
Mentelity Foundation. Ik ben ervan overtuigd dat mijn stichting nog heel lang
kinderen met een lichamelijk uitdaging gaat helpen.

Het lukt me niet meer om zelf berichten te plaatsen. Volg daarom Mentelity Foundation
om op de hoogte te blijven hoe het met mij en met de stichting gaat. Er gebeuren op 
dit moment zoveel mooie dingen. Ik ben ontzettend blij dat ik dit nog allemaal mee
mag maken en geniet enorm van elke dag. 

29 Maart j.l. overleed Bibian, ze mocht slechts 48 jaar worden. Ik wens haar man, kinderen, familie en vrienden heel veel sterkte met het verlies van deze onvergetelijke kanjer. Ik werd als ik haar zag steevast geraakt door haar optimisme en levenslust, die sprankelende ogen en haar stralende glimlach. Nee, het leven is niet altijd eerlijk. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten