woensdag 24 augustus 2022

Toen was geluk... #116

Op de kleuterschool zat er een jongetje in de klas, wiens naam ik niet meer weet, want dat is echt wel heel lang geleden, die een bril droeg en over een van de brillenglazen een kapje droeg. Het kind had een lui oog. Voor het goede oog werd dan het kapje geplaatst, zodat het het luie oog gedwongen aan het werk werd gezet. Ik weet wel dat de juffrouw zich er actief mee bemoeide, waarschijnlijk aangespoord door zijn moeder omdat ie het kapje zelf eraf haalde. Rondgang op het wereld wijde web leerde me dat luie ogen nog steeds bestaan en het meestal wordt afgeplakt, maar ik heb ook een kapje van deze tijd gevonden. 

Voor de volledigheid een foto van de kleuterklas erbij waar het jongetje op staat maar zonder het kapje. Misschien hoefde het toen niet meer of is het voor de foto even eraf gehaald. En ja, ik sta er ook op, u mag zelf uitzoeken waar. Aanwijzing waar u niets aan heeft: voor me is Marlies te zien met wie ik nu bevriend ben op Facebook, iets wat toen geklonken zou hebben als science fiction. Laat het ook even inzinken dat deze kleuters nu, deo volente, allemaal tegen de zestig lopen. 

Achterste rij derde van rechts staat het klasgenootje die dus soms een kapje over zijn bril droeg.
                                                                                                 
Zo ziet zo'n kapje er nu uit. Ik ken het als een beige kapje,
zoals alles wat medisch was een beige kleur had. 


                                                                                                                                                                                                                      


Geen opmerkingen:

Een reactie posten