zondag 3 april 2016

Lustrum

Ja, lieve mensen, het is vandaag precies 5 jaar geleden dat ik met 'Aidan's World' begon, een lustrum. En om dit te vieren heb ik zoals ieder jaar het blogje weer een ander gezicht gegeven. Ik had niet kunnen vermoeden toen ik er voorzichtig mee begon hoeveel plezier het me zou geven en hoe het zich met mijn leven zou gaan verweven. Van dagelijkse dingen tot wereldomvattende zaken, als iets me raakt, pleziert, verbaast of bezig houdt, dan 'voel ik een blogje opkomen', dat speelt gedurende de dag door mijn hoofd waar het langzaam vorm krijgt om het vervolgens op te schrijven. Maar ook leuke muziekfragmenten met wat informatie over de artiest(en) en het nummer, of weetjes die volstrekt nutteloos zijn, maar wel grappig, dan weer een tegeltje met een tekst die mij in ieder geval tot nadenken brengt en ik hoop mijn lezers ook.

Grappig is dat niet alleen in Nederland mijn blogje wordt gelezen, hieronder zie je de 10 landen waar 'Aidan's World' in de afgelopen 5 jaar het meest is bekeken. En wat ik helemaal bijzonder vind is dat naast alle kaarten, bloemen, bonbons en wijn die ik heb mogen ontvangen vanwege dit lustrum, politieke leiders van alle 10 de landen zich persoonlijk over mij en 'Aidan's World' hebben uitgelaten, plus nog 3 hele bijzondere die ik graag met jullie deel:



"'Aidan's World' wordt zowel door de regeringspartijen als door de opositie
gelezen. Collega Thieme kan het soms niet nalaten om met een 
sardonisch lachje te vragen: 'O ja, op wie stemt hij ook al weer?'"
Mark Rutte

"Five years already? Congratulations, Michelle and I
are both captive fans"
Barak Obama

"Ich bitte 'Aidan's Welt' hört nie auf. Es würde aus mich
die unglücklichste Frau der Welt machen"
Angela Merkel

"Den Aidan is ne straffe gast, das giënen oil. Ajeigeteur"
Geert Bourgeois

"Aydan, moi glaza na nego"
Vladimir Poetin

"'Le monde de Aidan', très drôle!"
François Hollande

"'Aidan's World' is perhaps the only reason Eurosceptics
still want UK to remain a member of the EU"
David Cameron

"My lyubymo 'Aydan Svit', ya perekonanyy shcho Niderlandy
6 kvitnya "tak" holosuvannya shchodo uhody pro asotsiatsiyu"
Arseni Jatsenjoek

'"Świat Aidana', powodem dla którego tak wielu
Polaków chce Holandii"
Beata Szydło

"Ah Aidan, now there's my man crush!"
Justin Trudeau

"Zonder 'Aidan's World' zou mijn Nederlands niet zo goed zijn,
nu moet ik alleen nog aan mijn klemtonen werken"
Hare Koninklijke Hoogheid Koningin Máxima

"Ut eiâhrstuh wat me wèf en ik doen 's môhgens aan duh ontbèttafel
is duh nieuwe 'Aidan's Wôhld' lezen"
Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Willem Alexander

"Ach ja, je schept eens een mens, en soms 
pakt dat verdomd goed uit"
God


Wat een warme en lieve woorden! Ik lees ze in alle nederigheid, en hoewel het fantastisch is dat deze mensen en een enkele God mij zo'n warm hart toedragen, en ze op deze manier willen laten weten wat 'Aidan's World' voor hen betekent, doe ik het voor jullie, de mannen, vrouwen, jongens en meisjes van alle dag, die geen land hoeven te besturen maar gewoon een studie volgen, een baan hebben of nu even zonder werk zitten, die naar de bios gaan of naar het theater, met familie of vrienden leuke dingen ondernemen, kortom kleine maar gelukkige levens willen leiden. Ik ga morgen met frisse moed mijn zesde jaar in!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten