woensdag 31 januari 2018

Viraal

Twitter, ik heb het al eerder vermeld, ik doe er niet zo heel veel mee. Ik heb me aangemeld omdat volgens mensen die het zeggen te weten er ook vacatures zijn te vinden, en je daar ook gevonden kunt worden als potentiƫle werknemer, maar ik merk er niet zo veel van, of om precies te zijn niets. Maakt niet uit, ik sta bij genoeg andere sites op dat gebied ingeschreven.

Ik zet er iedere dag in ieder geval mijn blogje op om iets te plaatsen te hebben, en verder vind ik zo nu en dan een post leuk of geef ik positieve feedback op (makers van) programma's of theatervoorstellingen die ik heb gezien of bezocht. Positief is voor mij het sleutelwoord omdat er in het algemeen genoeg negativiteit is op sociale netwerksites en op Twitter in het bijzonder.

Vorige week zondag had ik weer genoten van de tweede aflevering van de tv-serie "De Luizenmoeder" met uitvergrote maar desalniettemin zeer herkenbare personages in en om een lagere school, die ik in ieder geval in het metier waar ik ruim 30 jaar werkzaam ben geweest ook ben tegengekomen. Met als hilarisch middelpunt het personage juf Ank, een collega die je in iedere branche wel tegenkomt, iemand die enkel kan functioneren als alle regels die ooit verzonnen zijn zonder na te denken strikt worden nageleefd. Heel naar het programma kijkend Nederland kent ook haar liedje om de dag op te starten: 'Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent....'

De maandag erna ging ik de wekelijkse boodschappen doen en toen viel mijn oog op de wervende tekst op het supermarktkarretje van Albert Heijn 'Welkom bij Albert Heijn. Fijn dat u er bent'. Dat staat er waarschijnlijk al heel lang op, maar nu viel het me, met het oog op juf Ank's liedje, ineens op. En ik dacht laat ik ook eens gek doen en er een fotootje van maken en op Twitter zetten. Het zal net als bij mij zo hier een daar een glimlach opleveren, en dat is altijd een mooi iets.

Ik heb zo om en nabij de 28 volgers, dat stelt voor social media begrippen natuurlijk helemaal niets voor, bovendien fluctueert het enigszins, dan weer iets eraf, dan weer wat erbij. Maar nu werd dit fotootje wel heel vaak leuk gevonden, en afgelopen zondag, na het derde deel van de serie en dus een week na het plaatsen van het fotootje kwam er zowat rook uit mijn nieuwe telefoontje, want steeds als iemand het leuk vindt, krijg ik een piepje te horen.

De huidige stand en still counting: het is 27.806 keer bekeken en zijn er 1428 interacties geweest, waaronder een opname op de pagina van The Best Social Media. Ik ga op die latere leeftijd een soort van viraal, hoe hilarisch is dat? Ik hoop maar dat er net zovele glimlachjes zijn geweest, want daar was het om te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten