dinsdag 30 november 2021

Dolly Dots en Liesbeth List

In februari 2020 heb ik kaartjes besteld om samen met vriend Remco naar het theaterconcert van de Dolly Dots te gaan een jaar later, maar u weet er kwam wat tussen en nu zal de voorstelling, Deo Volente, aanstaande februari plaats vinden. In dit blogje schreef ik er al eens over en gaf ik de tip om de albums van de Dots eens in een mooi verzamel-cd boxje uit te brengen. Dat is blijkbaar door iemand opgepikt, want gisteren kwam ik er bij toeval achter dat CD-licious een 10 album cd-boxje heeft uitgebracht met veel extra's in een gelimiteerde oplage. Het spreekt voor zich dat ik het boxje meteen besteld heb.

Of wij aanstaande februari dan eindelijk de Dots gaan zien, is natuurlijk nog maar de vraag. Pandemisch gezien gaat het niet helemaal de goede kant op, maar we zien het wel. U weet, ik leef niet zo ver in de toekomst en mocht het niet doorgaan, dan is dat gewoon zo. Ik zal niet met overslaande stem roepen dat mIjN lEvEn GeEn ZiN mEeR hEeFt nu er iets van vertier niet kan doorgaan vanwege oplopende besmettingen, ik ben namelijk een volwassen man van middelbare leeftijd. Ik kom er wel overheen.

Op 12 december zou Liesbeth List 80 jaar zijn geworden. Deze vrouw heeft zo ongelooflijk veel mooie dingen gedaan op velerlei vlakken, maar vooral op muzikaal gebied. Haar oeuvre is omvangrijk en divers in verschillende talen, maar altijd stond de kwaliteit voorop qua tekst en muziek. Ook van Liesbeth heb ik wel eens geopperd dat haar oeuvre in een mooie cd box verzameld zou mogen worden. En wat zou een mooiere aanleiding zijn dan haar 80e geboortedag. De moeilijkheid daarbij is waarschijnlijk om de verschillende maatschappijen voor wie zij heeft opgenomen op één lijn te krijgen. Voor Conny Vandenbos is dat een paar jaar geleden na heel lang soebatten gelukt.

Nu bewaakt haar dochter Elisah haar moeders culturele erfgoed met verve en middels de website die zij (mede) beheert deelt ze mee dat er wel wat staat aan te komen, hier kunt u lezen wat ons in het Liesbeth jublieumjaar te wachten staat. Onder meer onuitgebrachte opnames, waarvan elke maand een single verschijnt en een 3 cd box met nog meer bijzondere opnames. Ook zal op Vlieland, waar Liesbeth als dochter van de vuurtorenwachter haar jeugd heeft doorgebracht op 17 juni 2022 officieel het Torenpad worden omgedoopt naar Liesbeth Listpad. Maar Elisah heeft het over nog meer verrassingen, dus wie weet toch een mooi oeuvreoverzicht op cd? Liesbeth's werk zou het zo verdienen. 


Liesbeth List met haar dochter Elisah Baijens. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten