maandag 8 november 2021

Toen was geluk... #98

Op dit blogje over een bijna vergeten stukje keukengerei kwam ik gisteren, simpelweg omdat ik 'm nodig had. Een blikopener. Gelukkig heb ik er nog één ergens diep in de keukenla, want ik gebruik 'm eigenlijk nooit. Tegenwoordig zijn alle blikken voorzien van zo'n lipje, maar ja, wat moet je als het lipje afbreekt, of zoals gisteren, helemaal niet werkt? Den heb je toch echt een blikopener nodig.

Ik ben nog uit de tijd zonder lipjes op blikken. Thuis hadden wij de basic blikopener die hieronder afgebeeld staat. Waarschijnlijk was dat ook de enig verkrijgbare. Met dat inkepinkje op het pootje kun je kroonkurken van flesjes wippen. Later kwam het merk Brabantia met modernere uitvoeringen, en die heb ik dan in de la liggen. Maar zoals gezegd gebruik ik 'm hooguit eens in de anderhalf jaar ofzo. Er bestaan ook elektrische blikopeners, maar dat is in deze tijd van de lipjes wat overdreven. Heeft u voor noodgevallen ook nog een blikopener paraat?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten