donderdag 7 juli 2022

Love and thunder

Marvel films, het zijn er een hele rij en als u hier klikt kunt u zien welke allemaal en hoe de volgorde is, want er zijn nogal wat overlappingen van personages in elkaars film en zo. Zelf heb ik eigenlijk alleen de films gezien van Thor. Niet heel bewust maar ooit heb ik de eerste Thor film gezien, die vond ik erg leuk en zodoende heb ik de vervolgfilms steeds bezocht. Het zijn er nu vier. Ik vind de humor die in de films zit leuk, het hoofdpersonage Thor (Chris Hemsworth) is zo geweldig omdat ie dan wel superkrachten bezit maar sociaal nogal onhandig is. Mijn favoriet uit die films is Loki (Tom Hiddleston), de broer van Thor die eigenlijk de bad guy is, maar qua uiterlijk helemaal mijn type. In het echt trouwens ook, those eyes, that smile... maar daar gaat het nu niet over.

De vierde film van Thor met als ondertitel 'Love And Thunder' draait sinds gisteren in de bioscoop en ik ben er samen met Rick en Chris heen geweest. Een sterrencast, ook in kleinere rollen. Naast Chris natuurlijk ook weer zijn sprekend gelijkende broer Luke die samen met Matt Damon, Melissa McCarthy en Sam Neill een hilarische acteeract neerzetten als Thor, Loki, Odin en Hela in een soort themapark. Maar ook Natalie Portman, een volledig onherkenbare Christian Bale als een Lord Voldemort-achtige, Russell Crowe, Chris Pratt, Vin Diesel, Bradley Cooper, kortom, names, darling, names, names. 

Ik ga natuurlijk niet het hele verhaal vertellen, u wilt wellicht nog gaan. Overall is het een film waarbij je krijgt wat je verwacht, heel veel spektakel, lawaai, humor, de spieren en nog wel wat meer van Chris in een enigszins fragmentarisch gebracht verhaal, maar het blijft natuurlijk gewoon vermaak. Nee, Loki zit er deze keer niet in. In het begin van de film worden we als reminder op de hoogte gebracht van the life and times van Thor en daar komt Loki even voorbij met de mededeling dat ie al drie keer is doodgegaan en daarvan twee keer is teruggekomen. Het is een keer genoeg. Maar er is wel een film met Loki als hoofdpersonage, die heb ik gemist dus daar ga ik bij gelegenheid nog es naar kijken.


Tom Hiddleston zit er niet in, maar elke reden is een goede om een
foto van hem te plaatsen. 😍


Geen opmerkingen:

Een reactie posten