vrijdag 27 oktober 2017

My old lady

Vorige week kwam de film 'My Old Lady' uit 2014 op tv. Ik kan me vaag herinneren dat ik 'm destijds wilde zien, maar het is er nooit van gekomen. In de herkansing dus, hij kwam laat dus heb ik de film opgenomen.

Het gaat over een Amerikaanse man (Kevin Kline) die een huis in Parijs erft van zijn vader, echter 'en viager', wat zoveel inhoudt dat hij de 92 jarige bewoonster (Maggie Smith) zolang zij leeft in het huis moet laten wonen en haar zelfs geld moet betalen. De dochter van de bewoonster (Kristin Scott Thomas) woont ook nog in het riante huis. Ik heb enorm genoten van deze film. Maggie Smith en Kevin Kline zijn geweldige acteurs, en het verhaal wat enigszins kluchtig begint krijgt al vrij snel een serieuze wending als het verleden van de oude mevrouw wordt blootgelegd, maar zonder dat het te zwaar wordt. Bovendien is de film volledig in Parijs opgenomen wat altijd een feest is om te zien.

Mocht je de kans krijgen om deze film te zien, ik raad 'm ten zeerste aan!


Kevin Kline

Maggie Smith

Kristin Scott Thomas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten