vrijdag 13 oktober 2017

Voor en na

Al vanaf dit voorjaar werden we op de hoogte gebracht dat in het najaar onze bergingen zouden worden gerenoveerd. Tussendoor kregen we steeds opnieuw post er over, met soms wat nieuwe feitjes, maar vaker gewoon hetzelfde onder de noemer: 'Omdat sommigen de vorige briefing niet hebben ontvangen', ik vermoed gewoon niet hadden opgemerkt of bij het oud papier gelegd. Maar goed niemand kon zeggen dat het een volslagen verrassing was dat dit ging gebeuren, het was logistiek nogal een operatie om te organiseren voor de woningbouw.

Afgelopen zondag had ik mijn berging leeg gemaakt en de spullen in een daartoe in de straat geplaatste container gezet. Het zou al met al en week duren, zodat ik aankomende zondag alles weer kon terug verhuizen. Maar het werk was blijkbaar voorspoedig gelopen, er is niet meer door gasleidingen geboord of andere ongemakken, zodat gistermiddag de vernieuwde berging al was opgeleverd. Keurig netjes aangeveegd en wel.

Het was er lekker weer voor, dus na mijn taalles ben ik er meteen aan begonnen. Naast dat ik de spullen van de tijdelijke container weer terug kon plaatsten, kon ik ook eindelijk alle dozen en spullen die sinds mei dit jaar op mijn logeerkamer stonden in de berging plaatsen. Dat waren naast wat spullen van mijn moeder ook dozen die ik uit de berging naar boven had gehaald om eindelijk eens uit- en door te zoeken. Omdat die berging toch leeg moest had het geen zin om ze er weer naar terug te brengen voordat de hele renovatie voltooid was.

De berging die van hout en gaas was is erg opgeknapt naar een mooie dichte unit, die zelfs in de lengte een klein stukje groter is geworden dan voorheen. Alles staat er weer netjes en uitgezocht in.
Bovendien is mijn logeerkamer weer toegankelijk en operationeel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten