maandag 26 september 2022

See how they run

Een tijdje geleden had ik over de film 'See How They Run' gelezen, en nu zag ik steeds tijdens de reclameblokken previews ervan. Mij leek het wel wat en ik polste of vrienden Rick en Chris het ook iets zouden vinden, en dat was zo. Een date was snel geprikt met een hapje eten vooraf. Even fijn kunnen bijpraten tijdens het diner en daarna naar de bioscoop gelopen, ons favoriete LantaarnVenster op de Wilhelminapier. 

De film is gesitueerd in 1953 waarin een Amerikaanse regisseur plannen heeft om het toneelstuk van Agatha Christie, 'The Mousetrap', welke een jaar eerder in première is gegaan, te gaan verfilmen. Een indrukwekkende sterrencast is in deze film te zien, o.m. Adrien Brody, Sam Rockwell, Saoirse Ronan en Harris Dickinson. Het is een detective, maar met veel humor erin en vrij veel verwijzingen naar het werk van Agatha Christie. Ik ga u hier natuurlijk niet het plot verraden, want u wilt deze leuke film waarschijnlijk zelf ook gaan zien (ik raad 'm aan). Maar wat ik wel kan vertellen is dat het een knipoog is naar detectives zoals we die kennen, alle clichés komen op een leuke herkenbare manier aan bod. Ook dat het verhaal een mix is van het toneelstuk, de werkelijkheid en het filmscript van het stuk wat soms in elkaar overloopt. De personages zijn stuk voor stuk geweldig, en Agatha komt zelf ook nog even voorbij. 

Wij hebben een heel leuke avond gehad. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten